Hieronder is een selectie van publicaties* van Prof. Dr. Martine Bouman te downloaden.

Lutkenhaus R.O., Jansz J, Bouman M.P.A. (2019). Mapping the Dutch vaccination debate on Twitter: Identifying communities, narratives, and interactions. Vaccine: X, 1:100019.

Lutkenhaus, R. O., Jansz, J., & Bouman, M. P. (2019). Tailoring in the digital era: Stimulating dialogues on health topics in collaboration with social media influencers. DIGITAL HEALTH.

Kehrer Lubjuhn, S. & Bouman, M.P.A. (2015): Das spricht uns an. factory Magazin für nachhaltiges Wirtschaften, 2015(01), 37-42. Hier te downloaden als .pdf file

Bouman, M.P.A., Lubjuhn, S., Singhal, A. (2014). What explains enhanced psychological resilience of students at VMBO schools in the Netherlands? The Positive Deviance Approach in Action. Center for Media & Health, Gouda, the Netherlands. Report submitted to the Netherlands Organisation for Health Research and Development (ZonMw). Hier te downloaden als .pdf file

Reinermann, J.-L., Lubjuhn, S., Bouman, M.P.A. & Singhal, A. (2014): Entertainment-Education for Sustainable Lifestyles: Storytelling for the Greater, Greener Good, International Journal of Sustainable Development, 17(2), 176–191. Hier te downloaden als .pdf file

Bouman, M.P.A. (2014): Entertainment-Education in Western Countries, SAGE Encyclopedia of Health Communication (Teresa L. Thompson), SAGE Publications. Hier te downloaden als .pdf file

Bouman, M.P.A., Drossaert, C.H.C. & Pieterse, M.E. (2012): Mark My Words: The Design of an Innovative Methodology to Detect and Analyze Interpersonal Health Conversations in Web and Social Media, Journal of Technology in Human Services, 30:3-4, 312-326. Hier te downloaden als .pdf file

Bouman, M.P.A. & Brown, W.J. (2010). Ethical Approaches to Lifestyle Campaigns. Journal of Mass Media Ethics Exploring Questions of Media Morality, 25 (1), pp. 34-52. Hier te downloaden als .pdf file

Bouman, M.P.A. & Jurg, M.E. (2010). Chatsessies met jongeren over uitgaan en harde muziek. Kwalon, 44 (2), pp. 32-39. Hier te downloaden als .pdf file

Lubjuhn, S. & Bouman, M.P.A. (2009). Entertainment-Education in den Niederlanden und den USA: Was kann Deutschland davon lernen, Merz, 53 (4), pp. 44-50. Hier te downloaden als .pdf file

Bouman, M. & Draaisma, E. (2006). Find Out: een televisie-interventie volgens de user-as-designerbenadering. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 34 (3), pp. 307-318. Hier te downloaden als .pdf file

Singhal, A., Njogu, K., Bouman, M. & Elías, E. (2006). Entertainment-Education and Health Promotion: A Cross-Continental Journey. In: A. Singhal & J.W. Dearing (eds). Communication of Innovations, A Journey with Ev Rogers. Thousand Oaks, California: Sage Publications, pp. 199-229. Hier te downloaden als .pdf file

Kremers, S.P.J. & Bouman, M.P.A. (2004). Nederland in Beweging!-televisie: Onderzoek naar de gebruikswaarde. Tijdschrift voor Gezondheidswetenschappen, 82 (5), pp. 332-333. Hier te downloaden als .pdf file

Bouman, M.P.A. (2004). Entertainment-Education Television Drama in the Netherlands. In: Singhal, A. (eds.). Entertainment-Education and Social Change – History, Research, and Practice. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, pp. 225-242. Hier te downloaden als .pdf file

Bouman, M.P.A. (2002). Televisieamusement en overheidscommunicatie. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 30 (4), pp. 331-346. Hier te downloaden als .pdf file

Bouman, M.P.A. (2002). Turtles and Peacocks: Collaboration in Entertainment-Education Television. Communication Theory, 12 (2), pp. 225-244. Hier te downloaden als .pdf file

Bouman, M.P.A.(1999). The Turtle and the Peacock: Collaboration for prosocial change; The Entertainment-Education strategy on television. Thesis, University of Wageningen. Hier te downloaden als .pdf file

Bouman, M.P.A., Maas, L., Kok, G.J. (1998). Health Education in Television Entertainment: A Dutch Drama serial. Health Education Research, 13 (4), pp. 503-518. Hier te downloaden als .pdf file

*Deze publicaties mogen niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden. Zij zijn uitsluitend bedoeld voor educatieve en informatieve doeleinden.