Feestelijke eindpresentatie MMW-onderzoek bij Endemol

14 februari 2014
Op 13 februari 2014 presenteerde het CMG (Martine Bouman, Sarah Lubjuhn en Sil Liebrand) de eindresultaten van het Mark Mark Words onderzoek aan het creatieve schrijversteam van Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST). In Mark My Words is een nieuwe onderzoeksmethodiek ontwikkeld en uitgetest om gesprekken van jongeren op Social Media te kunnen monitoren. In dit onderzoek werkte het CMG samen met de Universiteit van Twente en EndeMol. Als dank voor de samenwerking overhandigde het CMG een speciale “markertaart” aan het GTST team.

Gillian Pagano Mirani, Business Assistent Drama, Endemol: “Wat een geweldig project. We zijn erg blij met de uitkomsten. Social Media is een belangrijke tool voor ons. Het is fijn om op deze manier meer te horen over wat er bij onze kijkers speelt.”

Voor het Mark My Words (MMW) onderzoek hebben de GTST scenarioschrijvers twee unieke markers ontwikkeld (Coacakop en Haperhoofd) en in de verhaallijnen rondom de personages Sjoerd en Tim verweven. Vervolgens is onderzocht of en hoe jongeren met elkaar op Social Media communiceerden over de verhaallijnen (cocaïneverslaving en geheugenproblemen) waarin de markers zijn verwerkt.

Het eindrapport van Mark My Words is beschikbaar op onze MMW projectpagina.
 

Gerelateerde projecten

Terug naar het nieuwsoverzicht