Bhutan Entertainment-Education Training een groot succes

30 mei 2015
Van 18 tot en met 29 mei 2015 heeft het Centrum Media & Gezondheid met subsidie van NUFFIC en in samenwerking met de Bhutan Media Foundation (BMF) een tailormade training gegeven over ‘Entertainment Media for Behaviour Change’ in Thimphu, Bhutan. Het trainingsteam bestond uit: Martine Bouman en Sarah Lubjuhn van het CMG, Arvind Singhal (Social Justice Initiative, El Paso, USA) en Annette Noten (antroploge).

Tijdens het trainingsprogramma stonden de volgende vragen centraal: Welke resultaten en leerervaringen zijn er op het gebied van Entertainment-Education (EE)? Wat is het theoretisch kader? Wat kan EE betekenen voor mij als deelnemer? Over welke vaardigheden moet ik als media professional beschikken als ik een EE interventie wil ontwerpen? Hoe kan ik een EE media plan rondom een maatschappelijk thema ontwikkelen? 

Met dit door het CMG speciaal ontworpen trainingsprogramma zijn twee groepen getraind. De eerste groep bestond uit radio en televisieproducers van de Bhutan Broadcasting Service (BBS). De tweede groep bestond uit zelfstandig gevestigde producenten, vertegenwoordigers van maatschappelijke en gezondheidsorganisaties, en medewerkers van de overheid en UNICEF/UNDP.
 

"I have been attending so many workshops, but this one was very special to me. What I loved about it was the content, the design and the people – wonderful!” (participant 1).
 
“The training was very fruitful and engaging. During the training I rediscovered the reason why I became a producer. I directly want to apply the things I have learned about Entertainment-Education” (participant 2).
 
“During this workshop I naturally learned about Entertainment-Education through interaction with others. I feel like that we are all friends aiming for the same goals in Bhutanese society. I want to continue and strengthen this collaborative journey” (participant 3).




Foto: Deelnemers Training, week 1


Foto: Deelnemers Training, week 2


 
Terug naar het nieuwsoverzicht